18 septiembre 2013

Les sureres d'Espadà i la ruta de les fons d'Eslida

Esta és una segona excursió que hem fet este estiu per terres de Castelló.  Vam anar a coneixer un dels boscos de sureres més interessants de la Comunitat Valenciana. La surera (el alcornoque en castellà) , un arbre que dona el seu fruit en la corfa, el suro, i que té el valor afegit de ser un tresor ecològic, té la peculiaritat d'oferir resistència al foc. A banda d'aixó diuen que té alguna cosa de màgia i que desprén energia positiva: s'ha d' abraçar l'arbre quan acaben de llevar-li la corfa, i així ho vam fer per agafar tota la energia.

La ruta la vam començar en la població d'Eslida. Allà hi ha un centre d'informació del parc natural . Si aneu amb xiquets es important esta visita per una simple questió didàctica. I després vam agafar les motxiles amb el menjar i a fer camí. Hi ha una ruta que es diu la ruta de les fons , són set en total. Nostraltre com anavem amb xiquets vam fer una curta (mig hora d'anada i mig de tornada amb la parada per a dinar a banda). La ruta va des de la font de Matilde a la font de Castro.

El camí s'endinsa per la coneguda com l'ombria de Castro. Anem caminant entre sureres i pins. Una constant pujada i baixada de nivells comodes per fer moure l'esquelet, massa acostumat al sofà.

Des de esta fons el camí acaba a una senda asfaltada. Fins a tornar a Eslida anem passejant entre camps de garrofers, oliveres i lledoners. No oblideu comprat al poble mel i oli d'oliva de la Serra d'Espadà.  A nosaltres ens va caure una forta tempesta en arribar a Eslida i no vam poder ni parar. A la pròxima.