11 marzo 2008

Albir 2006


Es tracta d'un vi blanc amb criança. El vaig descobrir al restaurant Tk d'Alacant. Es un vi de la terra, del celler La Muntanya, de Muro (www.cellerlamuntanya.com). Un celler jove amb enòlegs formats al Priorat que ja han tret al mercat caldos de gran qualitat.
L'Albir 2006 és un coupage de les varietats Merseguera(40%), Malvasía (40%) i Macabeo (20%). Varietats molt arrelades com la malvasía que sona a fruita mitològica i plaer de Deus. Res a veure amb els blancs fets amb monastrell tant de moda en els últims anys.
Es de color pallós molt clar, i de perfum a cereals, fruita groga i notes de flors blanques. Elegant i amb cos a la vegada. Un vi modern que pots trobar a Nova York o Dublín.

Graduació: 13’5º

2 comentarios :

Txema Rico dijo...

Sí,es podrà trobar a Nova York o Dublín, perque jo de moment no el trobe per cap llòc... a vore si em dius on puc trobar-ho. Thanks...
Ah! i també es per a mí un dels meus favorits... i curiosament també el vaig descobrir al restaurant TK...quina casualitat... je je je

Cris dijo...

En la tenda "las añadas de España" a València el venen per 11 euros aproximadament i en el mateix celler de la Muntanya, entre Muro i l'Alqueria, també està a la venda.
També és un dels meus favorits!