12 marzo 2010

Mor Miguel Delibes

Mor als 89 anys l'escriptor Miguel Delibes, autor de "Los santos inocentes" i "Cinco horas con Mario"


Adéu a una figura clau de la literatura espanyola. Miguel Delibes ha mort a Valladolid a l'edat de 89 anys. L'escriptor patia càncer des dels anys 90 i des de feia uns dies, el seu estat de salut s'havia complicat. L'autor de clàssics com "Los santos inocentes" i "Cinco horas con Mario" va escriure una seixantena de llibres i va guanyar premis literaris com el Príncep d'Astúries de les lletres, el Nadal i el Cervantes.

De les més de 30 obres que va escriure, destaquen títols com "Los santos inocentes", "Cinco horas con Mario", "El disputado voto del señor Cayo", "El hereje" o "Las ratas".

Si queda algú que encara no haja llegit a Delibes, crec que no ha de tardar ni un minut més. Literatura com la que trobes a "El hereje" no és fàcil de trobar.

Fa molt de temps que vaig deixar a este blog esta frase de Don Miguel, ara la torne a deixar com comiat d'un dels escriptors claus de la literatura en castellà.

"El estado de la felicidad no existe en el hombre, existen atisbos, instantes, aproximaciones, pero la felicidad termina en el momento en que empieza a manifestarse. Nunca llega a ser una situación continuada. Cuando no tienes nada, necesitas; cuando tienes algo, temes. Siempre es así. Total que nunca se consigue".

Miguel Delibes

2 comentarios :

Merche dijo...

Me encanta que hayas escrito esta dedicatoria a Miguel Delibes.
Gran escritor y narrador de la vida. Cada vez que veo una pelicula con sus personajes, o leo un libro se me ensancha el corazon. Y a veces no dejo de llorar. Esos personajes de Los Santos Inocentes, ese señor Cayo, ese hereje...
Nunca le olvidaremos.

Trecce dijo...

Si magnífico escritor, mejor persona. Hace poco recibió las medallas de oro de las comunidades de Cantabria y Castilla y León, estas fueron sus palabras: "Demasiado metal para mí".