17 agosto 2009

i per què a mi?

Qui no s'ha enfrontat a eixa incògnita?
Qui no s'ha preguntat i per què a mi?
De vegades hem de parar de cop i volta el ritme mecànic de la rutina diaria, i em de mirar-se en l'espill per formular-se eixa pregunta:
I per què ami?
I no hi ha res que ens alleuge el mal de no tindre la resposta. I dolor sobre dolor, la vida s'enfila per la costera de la desesperança.
Anem a les palpentes en busca d'una llum, busquem raons, explicacions i solucions. Tot en eixe orde. Ens tanquem l'horitzó com el rucs que porten orelleres i no veuen que passa al seu costat ni per la cúa de l'ull. Tot es gris i t'encabotes en pintar-ho de negre.
I per què a mi?
Perquè t'ha tocat, perquè m'ha tocat , i perquè som i serem per a contar-ho.
Ara cal deixar eixir els fantasmes, exorcitat els esperits i parlar-ne, parlar-ne fins que siga part de la conversa més avorrida.

I de passada dir-te que tens molta gent al teu costat disposada a escoltar-te.

2 comentarios :

dapazzi dijo...

Jo sempre que en passa aixó, recorde una cita que vaig llegir a un llibre vell que vaig tobar per casa els meus pares,
"Todas las horas hieren, la ultima mata"

la sargantana del puig campana dijo...

"Omnes vulnerant,postuma necat". Aixó es llatí, l'escric de memòria , no se si és del tot correcte. Es una cita que m'encanta.